پردیس شهید بهشتی بندرعباس (برادران )

برگزاری مراسم نکوداشت یکصدمین سالگرد تاسیس تربیت معلم در ایران و 54 مین سالگرد تاسیس تربیت در استان هرمزگان

  

دوشنبه 10 دی ماه برنامه ای به مناسبت یکصدمین سالگرد تاسیس تربیت معلم در ایران و 54 مین سالگرد تأسیس تربیت معلم در استان هرمزگان تحت عنوان نکوداشت چهره های ماندگار تربیت معلم برگزار گردید.

در ابتدای این مراسم دکتر ضیایی سرپرست امور پردیس های استان با اشاره به حضور مقام معظم رهبری در دانشگاه فرهنگیان تصریح کردند: در گذشته دانشگاه فرهنگیان تحت عنوان تربیت معلم و دانشسرای تربیت معلم کار تأمین معلم برای آموزش وپرورش را بر عهده داشت و از همین دانش سراها و مراکز هزاران معلم تربیت شدند .

رئیس دانشگاه فرهنگیان هرمزگان خاطرنشان کرد: امروز از درون صد سال فعالیت تربیت معلم مولودی به نام دانشگاه فرهنگیان در آمده که علاوه بر ادامه راه تربیت معلم بناست در شکل دانشگاهی با دستاوردهای بیشتری کار خود را انجام دهد و امسال وارد هفتمین سال فعالیت خود خواهد شد.

ایشان با اشاره به فعالیت های انجام شده جهت برگزاری این آیین نکوداشت بیان داشتند : مستندات ما خیلی پراکنده بود و  هم زمان با سراسر کشور این اطلاعات را گرداوری می کنیم و تیمی از متخصصان این حوزه را بسیج کرده ایم، دانشگاه فرهنگیان کشور نیز بنا است دایرة المعارف تربیت معلم را تدوین کند و هر استان در این دایرة المعارف بخشی را به خود اختصاص می دهد.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه رسالت اصلی و خط محوری دانشگاه فرهنگیان بر مدار ابعاد مختلف فرهنگی است افزودند : با توسعه نهادهای دانشجویی اعم از تشکل ها، کانون ها و انجمن ها زمینه مشارکت ورزی و تقویت روحیه مسئولیت پذیری در میان دانشجویان فراهم شده است.

سرپرست امور پردیس های استان از پیشکسوتان به عنوان پیشگامان مهرآفرین و خردمند دانشگاه یاد کردند و افزودند : پیشکسوتان در سخت ترین شرایط چراغ تربیت معلم را فروزان نگه داشتند و با تربیت جوانان متعهد زمنیه تربیت نونهالان و نوجوانان این مرز و بوم را فراهم ساختند.

مهندس اکرمی معاون سیاسی استانداری هرمزگان تکریم استادان بازنشسته را تکریم علم، اخلاق و ادب نامید و افزود : این حرکت دانشگاه فرهنگیان حرکت مبارکی است که زمینه ارتباط استادان برجسته بازنشسته را با دانشجویان فراهم می سازد.

وی ادامه داد : بیان مکتوب خاطرات و تجارب پیشکسوتان، گنجینه ای برای نومعلمان خواهد بود.

معاون سیاسی استانداری هرمزگان از پیشکسوتان خواستند برای حل چالش های آموزش و پرورش استان همکاری نمایند.

پخش کلیپ مدیران و استادان بازنشسته و پخش فیلم تاریخ تربیت معلم استادان از دیگر برنامه های این نشست بود.

در پایان این مراسم از تلاش های حدود 60 نفر از مدیران سابق و تعدادی از استادان این حوزه که همه به افتخار بازنشستگی نائل شده اند تجلیل شد.

 


نظرات کاربران